Objavte, ako Vám celkom nový
Opel Vectra pomôže splniť Vaše sny


Presvedčte sa, že celkom nový Opel Vectra
dokonale vyhovuje Vašim potrebám


Zábava a informácie pre
Vás i Vašu rodinu


Buďte stále informovaní
o najnovších trendoch
Udělejte správný tah
Zcela nový Opel Vectra
Opel VectraOpel Vectra
Novinky
Zpět na hlavní stránku
Novinky

Nová Vectra GTS - najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný Opel všetkých čias
  • Dynamicky štylizovaný osobný automobil pripomína svojím dizajnom vozy kupé
  • Vrcholná verzia poháňaná šesťvalcovým zážihovým motorom 3.2 V6 s výkonom 211 k ide až 248 km/h
  • Interaktívny podovozok IDS je špeciálne naladený na športový štýl jazdy
Rüsselsheim/Praha. Opel Vectra GTS, druhý model radu Vectra, ktorý svojou siluetou pripomína veľké kupé, práve vychádza na náš automobilový trh. Vectra GTS chce osloviť predovšetkým tých zákazníkov, ktorí dokážu oceniť atraktívny športový dizajn, za ktorým nijako nezaostávajú dynamické a jazdné vlastnosti vozidla.

Len pod kapotou modelov Vectra GTS sa objavuje vyšľachtený vidlicový šesťvalec 3.2 V6 radu ECOTEC s výkonom 155 kW/211 k, ktorý stačí na dosiahnutie rýchlosti 248 km/h, čo z elegantnej Vectry GTS robí najrýchlejší veľkosériovo vyrábaný model značky Opel všetkých čias. Okrem špičkového motora 3.2 V6 ECOTEC si budú môcť zákazníci zvoliť ešte z dvoch ďalších zážihových agregátov a v ponuke nechýba ani turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva do valcov radu ECOTEC.

Vectra GTS dostala špeciálne upravený interaktívny podvozok IDS (Interactive Driving System), ktorého naladenie zodpovedá športovému naturelu tohto modelu. Riadenie Vectry GTS je ešte presnejšie a k suverénnejšiemu správaniu vozidla i v razantne jazdených zákrutách prispieva tiež o niečo nižšia svetlá výška. Vectra GTS ponúka všetky technologické inovácie ako ostatné modely Vectra tretej generácie. Prakticky totožný je i ponúkaný jazdný komfort, bezpečnostná výbava a kvalitné spracovanie.

Vectra GTS má zacielené na skupinu o niečo mladších zákazníkov ako jej štvordverová sestra. "Vectra GTS vnáša do strednej automobilovej triedy novú dimenziu kvality, dynamiky a štýlu. Od tohto modelu si sľubujeme, že k značke Opel pritiahne nových zákazníkov. Toto vozidlo totiž stopercentne napĺňa náš firemný slogan "Opel. Svieže myšlienky - lepšie autá." a sme si istí, že sa stane míľnikom na našej ceste k vedúcej pozícii v segmente vozidiel strednej triedy," hovorí Carl-Peter Forster, šéf automobilky Opel.

Dizajn novej Vectry zdôrazňuje jej výkony a dynamický charakter. Štylisti navrhli pre Vectru GTS karosériu s neprehliadnuteľným športovým šarmom, ktorá je však mimoriadne elegantná a osobitá. Pri pohľade zboku okamžite zaujme klinovitá silueta, zvýraznená jemne stúpajúcou líniou dolných okrajov bočných okien. Klenutá, dozadu pretiahnutá krivka strechy a bohato presklené zadné partie pripomínajú veľké kupé.

Pri pohľade spredu Vectra GTS upozorňuje na svoje športové ambície zatmavenými svetlometmi, veľkými otvormi v spodnej časti nárazníka pre prívod vzduchu k motoru a brzdám, guľatými svetlometmi do hmly a špeciálnym prevedením mriežky chladiča pripomínajúcim štruktúru včelích plástov.

Športový vzhľad Vectry GTS umocňuje výrazný zadný spojler na hrane veka batožinového priestoru, oválna koncovka výfuku (modely s motorom 3.2 V6 majú dvojicu oválnych výfukov) a tmavo prefarbené koncové svetlá. So svojimi veľkými kolesami a nízko posadenou karosériou pôsobí Vectra GTS dynamicky, i keď stojí zaparkovaná pri chodníku. Zmysel pre efektívny detail je pri modeloch radu Vectra GTS dobre viditeľný trebárs i zo "žiabrovitých" výdychov vzduchu pred prednými kolesami, dverových kľučiek vo farbe karosérie alebo z tvarov trojuholníkového tretieho bočného okienka za elegantným C-stĺpikom karosérie.

Exkluzívny motor 3.2 V6 ECOTEC s výkonom 211 k

Nový Opel Vectra GTS je poháňaný výkonnými a vitálnymi motormi radu ECOTEC. Ich špičku predstavuje silný a skvele vyvážený zážihový vidlicový šesťvalec, ktorý zo svojho objemu 3,2 l dáva výkon 155 kW/211 k. Najvyšší točivý moment šesťvalca 3.2 V6 ECOTEC činí 300 Nm pri 4000 ot./min. Vysokým výkonom motora 3.2 V6 ECOTEC zodpovedajú i dynamické parametre Vectry GTS - z 0 na 100 km/h tento model zrýchli behom 7,5 s a dosahuje maximálnu rýchlosť až 248 km/h.

Zákazníci môžu ďalej voliť zážihové štvorvalce 1.8 16V ECOTEC s výkonom 90 kW/122 k a 2.2 16V ECOTEC s výkonom 108 kW/147 k. Všetky zážihové agregáty kombinujú vysoké výkony s nízkou spotrebou a už v súčasnosti plnia emisné limity normy Euro 4.

V ponuke modelov Vectra GTS nechýba ani vznetový agregát - je ním moderný štvorvalec 2.2 DTI ECOTEC s výkonom 92 kW/122 k, ktorý sa chváli nízkou spotrebou a vysokým točivým momentom 280 Nm v širokom rozmedzí otáčok 1500 až 2750 ot/min. Za svoje výborné výkonové parametre vďačí turbodiesel 2.2 DTI ECOTEC predovšetkým systému priameho vstrekovania paliva do valcov, štvorventilovému rozvodu a turbodúchadlu s premennou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa. Vectra GTS poháňaná motorom 2.2 DTI ECOTEC zrýchľuje z 0 na 100 km/h behom 10,8 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 206 km/h. Cez tieto pozoruhodné výkony si v priemere povie len o 6,5 l nafty na 100 km jazdy (merané v kombinovanom cykle podľa metodiky MVEG).

Pre všetky motoristické verzie (s výnimkou modelov so štvorvalcom 1.8 16V) je k dispozícii novo vyvinutá päťstupňová prevodovka s funkciou Active Select, ktorú Opel po prvýkrát uviedol vo štvordverových modeloch Vectra Sedan.

Športovo naladený interaktívny podvozok IDS

Vďaka kvalitám interaktívneho podvozku IDS (Interactive Driving System) stanovujú Vectry tretej generácie nové štandardy jazdných vlastností a cestovného komfortu. Športovo štylizovaná Vectra GTS má závesy kolies znížené o 20 mm a špeciálne naladené pružiny i tlmiče pérovania. Elektronicky ovládaný elektro-hydraulický posilňovač riadenia EHPS s premenným účinkom zaručuje vodičovi pocit dokonalého kontaktu s vozovkou.

Rovnako ako v prípade modelov Vectra Sedan, tiež modely Vectra GTS majú vpredu vzpery McPherson, ktorých dolné ramená sú uchytené k pevnému pomocnému rámu vyrobenému metódou hydrotvárenia. Vzadu potom majú vozidlá Opel Vectra novej generácie sofistikovanú štvorprvkovú nápravu typu multi-link. V konštrukcii prednej i zadnej nápravy si našlo svoje miesto veľa prvkov z ľahkého liníka.

Modely Vectra GTS sú vybavené protiblokovacím systémom ABS s funkciou modifikovaného brzdenia v zákrutách CBC (Cornering Brake Control). Do brzdového okruhu je zaradený tiež brzdový asistent a elektronický delič brzdných síl EBD. K ďalším prvkom, ktoré zvyšujú bezpečnosť jazdy, patrí napr. protipreklzové zariadenie TC plus alebo elektronický stabilizačný systém poslednej generácie, ktorý v kritických situáciách aktivuje brzdy až troch kolies, čím efektívne stabilizuje jazdu.

Na vynikajúcich jazdných vlastnostiach športovo ladených modelov Vectra GTS sa podieľa i ich veľmi tuhý skelet a karoséria alebo veľmi nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu CD = 0,28. Výborná aerodynamika modelov Vectra GTS zaručuje vysoký akustický komfort v interiéri.

Športovo ladený interiér, bohatá bezpečnostná i komfortná výbava

Tiež poňatie svojho interiéru Vectra GTS naznačuje svoj športový vzhľad, vysoké výkony a exkluzívny charakter. Na prvý pohľad zaujmú napr. výrazne anatomicky tvarované sedadlá (modely Vectra GTS majú sedadlá so špeciálnym čalúnením kombinujúcim kvalitnú kožu a textilný materiál), trojramenný volant obšitý perforovanou kožou, metalické dekoratívne prvky v palubnej doske, dverových výplniach a na volante alebo matne chrómované rámčeky palubných prístrojov. Štylisti automobilky Opel pripravili pre palubné prístroje modelu Vectra GTS dokonca špeciálny typ písmen a čísiel, ktorý zodpovedá športovému charakteru tohto vozidla.

Modely Vectra GTS majú podobne bohatú výbavu, ako štvordverové modely Vectra Sedan. Zvlášť nároční zákazníci však môžu voliť z ponuky nadštandardných doplnkov a príslušenstva, ktoré každému vodičovi dovolia prispôsobiť vozidlo jeho osobitému vkusu. V zozname nadštandardného príslušenstva možno nájsť napr. "inteligentnú" dvojzónovú elektronicky riadenú klimatizačnú jednotku s čidlom kvality vzduchu, špičkové audiosystémy s integrovanými GSM telefónmi a satelitnou navigáciou GPS, parkovacie zariadenie (predné i zadné), xenónové svetlomety, prídavné kúrenie, stierače s dažďovým senzorom alebo systém priebežného monitorovania tlaku v pneumatikách.

Rovnako ako pri všetkých ostatných modeloch značky, tiež v prípade modelu Vectra GTS sa konštruktéri z Medzinárodného technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel sústredili predovšetkým na otázky aktívnej a pasívnej bezpečnosti a ochrany pasažierov. Vedľa špeciálne upraveného interaktívneho šasi IDS dostala nová Vectra GTS celý rad ďalších vyspelých prvkov a systémov, ktoré zvyšujú jej bezpečnosť a znižujú riziko poranenia cestujúcich v prípade nehody. Všetky modely sú štandardne vybavené napr. veľkoobjemovými čelnými a bočnými airbagmi, veľkoobjemovými priebežnými hlavovými airbagmi kryjúcimi plochu bočných okien vpredu i vzadu, trojbodovými bezpečnostnými pásmi pre všetkých päť pasažierov (pásy štyroch krajných sedadiel majú výškové nastavovanie, predpínače a obmedzovače napätia), patentovaný systém bezpečnostného uchytenia pedálov PRS alebo vylepšené aktívne opierky hláv pri predných sedadlách, ktoré znižujú riziko poranenia krčnej chrbtice pri nárazoch zozadu.

Premyslená konštrukcia, uľahčujúca prípadné opravy, plná galvanizácia karosérie (vďaka ktorej môže výrobca poskytovať dvanásťorčnú záruku proti prehrdzaveniu), predĺžené servisné intervaly (24 mesiacov alebo až 30 000 km pri zážihových modeloch, resp. 50 000 km pri vznetových modeloch) a dokonalý systém kontroly a riadenia kvality zaručujú veľmi nízke prevádzkové náklady modelov vectra GTS i Vectra Sedan a ich majitelia môžu počítať i s dobrou cenou pri neskoršom predaji ojazdeného vozidla.

Technické údaje nového modelu Opel Vectra GTS

Dĺžka (mm) Šírka (mm) Výška (mm) Rázvor (mm) Priemer otáčania* (m) Objem batožinového priestoru (l) Pohotovostná hmotnosť (kg) Užitočná hmotnosť (kg)
4596 1798 1460 2700 10,89 500 - 1360 1390 475

Šírka bez započítania spätných zrkadiel, objem batožinového priestoru podľa metodiky ECIE
Pohotovostná hmotnosť (70/156/EWG) a užitočná zodpovedajú európskemu prevedeniu základného modelu
* Stopový priemer otáčania

Motor 1.8 ECOTEC 2.2 ECOTEC 3.2 V6 ECOTEC 2.2 DTI ECOTEC
Počet valcov 4 4 6 4
Zdvihový objem (cm3) 1796 2198 3175 2171
Max. výkon (kW/k pri ot/min) 90/122 pri 6000 108/147 pri 5600 155/211 pri 6200 92/125 pri 4000
Max. točivý moment (Nm pri ot/min) 167 pri 3800 203 pri 4000 300 pri 4000 280 pri 1500-2750
Max. rýchlosť (km/h) 205 216 (210) 248 (246) 206 (202)
Zrýchlenie (0-100 km/h, s) 11,2 10,2 (10,8) 7,5 (8,0) 10,8 (11,8)
Elastické zrýchlenie 80-120 km/h na 5. rýchlostný stupeň (s) 15,5 14,5 11,3 12,5
Spotreba (l/100 km) 7,9 8,6 (9,4) 10,1 (10,7) 6,5 (7,7)
Emisná norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 3

( ) = model s 5stupňovou automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect
Spotreba paliva meraná podľa noriem MVEG (99/100/EG), kombinovaný cyklus

Opel. Svieže myšlienky - lepšie autá.Právne ustanovenia